Poniższy Regulamin określa ogólne warunki sprzedaży obowiązujące w sklepie internetowym dostępnym pod adresem www.uniformsy.pl, prowadzonym przez Jullita Fashion Med Aneta Czekierda, ul. Wincentego Witosa 16, Żurawica 37-710, NIP: 795-183-16-55, REGON: 650236831. Działalność gospodarcza jest zarejestrowana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw gospodarki.
§ 1. Zakres obowiązywania regulaminu
- Regulamin obowiązuje dla wszystkich zamówień składanych przez Konsumentów i Przedsiębiorców za pośrednictwem sklepu internetowego uniformsy.pl.
- Konsumentem jest zgodnie z art. 22 Kodeksu cywilnego osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorcą jest zgodnie z art. 43 Kodeksu cywilnego osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- Inne lub uzupełniające Regulaminy i Ogólne Warunki Handlowe stosowane przez Przedsiębiorców nie znajdują zastosowania - staną się one częścią umowy wyłącznie, gdy udzielimy na to wyraźnej, pisemnej zgody.
§ 2. Zawarcie umowy
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta z Jullita Fashion Med Aneta Czekierda.
- Prezentacja produktów w naszym sklepie internetowym stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży. W celu zawarcia umowy należy dodać wybrane produkty do koszyka zakupowego i złożyć zamówienie. Koszyk zakupowy i wprowadzane w formularzach dane można modyfikować przed złożeniem zamówienia korzystając w tym celu z dostępnych funkcjonalności i komunikatów ukazujących się w trakcie procesu składania zamówienia.
- Klikając na stronie z podsumowaniem zamówienia w przycisk potwierdzający i finalizujący zamówienie, składają Państwo wiążące zamówienie na produkty znajdujące się w koszyku zakupowym. Z chwilą wpłynięcia i zarejestrowania Państwa zamówienia w systemie informatycznym naszego sklepu internetowego zawarta zostaje umowa sprzedaży. Po złożeniu zamówienia otrzymają Państwo od nas wiadomość e-mail z potwierdzeniem zamówienia i zawarcia umowy.
- Okres ważności złożonego zamówienia wynosi 7 dni. Jeśli przez ponad 7 dni zamawiający nie odbierze zamówienia, nie zapłaci za nie lub nie będziemy mogli skontaktować się z zamawiającym, żeby zrealizować zamówienie – zamówienie zostanie anulowane.
- PUNKTY LOJALNOŚCIOWE: Tylko zarejestrowany użytkownik za zamówione produkty otrzymuje punkty lojalnościowe. Uzbierane punkty każdy zarejestrowany klient możne w swoim panelu klienta w zakładce "MOJE PUNKTY LOJALNOŚCIOWE" wymienić na kod rabatowy uprawniający do zniżki na kolejne zakupy.
§ 3. Konto "STUDENT"
- Rabat dla studentów wynosi 12% i obowiązuje na wszystkie ubrania i czepki z wyłączeniem outletu, akcesoriów, butów i bonów podarunkowych.
- Aby móc zacząć korzystać ze zniżki studenckiej, Twoje konto powinno zostać zweryfikowane, po poprawnym przesłaniu danych w formularzu.
- Po weryfikacji konta otrzymasz e-mail z danymi do pierwszego logowania - od tej pory możesz korzystać z ustalonego rabatu.
- Rabat dla studentów nie łączy się z innymi promocjami.
- Jeśli robisz zakupy przez konto "STUDENT" nie masz możliwości uzyskać faktury do zamówienia. Do każdego zamówienia zostanie wystawiony paragon lub na życzenie kupującego faktura imienna.
- Twoje konto studenta jest ważne przez jeden semestr. Jeśli chcesz dalej korzystać z przyznanej zniżki, musisz ponownie zweryfikować swoje konto, wypełniając i wysyłając formularz na stronie student.uniformsy.pl.
- Rabat studencki możesz wykorzystać w naszym sklepie internetowym oraz w naszych sklepach stacjonarnych.
§ 4. Język i zasady utrwalania umowy
- Umowę sprzedaży można zawrzeć w języku Polskim
- Zachowujemy treść umowy i przesyłamy Państwu e-mailem dane dotyczące zamówienia oraz nasz Regulamin. Mogą Państwo także sprawdzić informacje dotyczące Państwa zamówień za pośrednictwem konta klienta. Regulamin udostępniany jest również na stronie internetowej naszego sklepu internetowego w sposób umożlwiający Państwu jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści.
§ 5. Dostawa produktów
- W niektórych przypadkach do podanych cen produktów należy doliczyć koszty przesyłki.
- Zamówione produkty dostarczane są za pośrednictwem współpracujących z nami firm kurierskich.
- Szczegółowe informacje o możliwych sposobach i terminach dostawy oraz kosztach przesyłki prezentowane są w trakcie składania zamówienia oraz w specjalnej zakładce informacyjnej na stronie naszego sklepu.
- Oferowane w sklepie produkty sprzedajemy w drodze wysyłkowej. Możliwość odbioru osobistego tylko po wcześniejszym umówieniu.
§ 6. Płatności
- W sklepie internetowym Uniformsy.pl dostępne są dla Państwa następujące formy płatności:
- Płatności elektroniczne (e-płatności) za pośrednictwem serwisu płatności internetowych.
- Płatność tradycyjnym przelewem na rachunek bankowy naszego sklepu. W przypadku wyboru tej formy płatności - po dokonanym zamówieniu prześlemy Państwu za pośrednictwem wiadomości e-mail dane do realizacji przelewu. Realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po zaksięgowaniu na naszym koncie pełnej kwoty wymaganej wpłaty za złożone zamówienie.
- Szczegółowe informacje o możliwych sposobach dokonania zapłaty, w tym o zintegrowanych z naszym sklepem serwisach płatności internetowych i dostępnych rodzajach e-płatności oraz ewentualnych dodatkowych kosztach, prezentowane są w trakcie składania zamówienia oraz na stronie naszego sklepu w specjalnej zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności.
§ 7. Prawo do odstąpienia od umowy oraz wymiany
- Konsumentom przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy, zgodnie z informacjami zawartymi w pouczeniu o prawie odstąpienia od umowy.
- Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje również osobom fizycznym zawierającym umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tych osób charakteru zawodowego w rozumieniu art. 556(4) Kodeksu cywilnego. Pozostałym przedsiębiorcom prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje.
- Konsumentowi przysługuje również prawo do wymiany zakupionej odzieży. W ramach wymiany klient może dokonać zwrotu zakupionej odzieży i wymienić ją na inny rozmiar bądź kolor tego samego modelu. W takim przypadku klient zobowiązany jest do opłacenia przesyłki, którą musi nadać na adres siedziby firmy Jullita Fashion Med, a także do opłacenia przesyłki zwrotnej do siebie z wymienionymi ubraniami.
- Wymiana odzieży na inny kolor bądź rozmiar nie skutkuje wydłużeniem terminu na odstąpienie od umowy. Termin liczony jest zawsze od nastepnego dnia po przekazaniu klientowi przez przewoźnika pierwszej zamówionej rzeczy. Klient na ewentualną wymianę na inny kolor bądź rozmiar tego samego modelu lub zwrot ma zawsze 14 dni, liczone od dnia, w którym zamówione rzeczy zostały przekazane klientowi przez przewoźnika.
- Formularz zwrotu można pobrać, klikając w link umieszczony w mailu potwierdzającym zamówienie.
§ 8. Szkody powstałe podczas transportu
- Dotyczy Konsumentów: W przypadku konsumenckiego zakupu na odległość nasz sklep zawsze ponosi ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty rzeczy w transporcie. Jeżeli zamówione produkty zostaną dostarczone z oczywistymi uszkodzeniami, powstałymi w czasie transportu, uprzejmie prosimy o możliwie jak najszybsze zgłoszenie takiej wady u doręczyciela i kontakt z nami. Opóźnienie w zgłoszeniu takiej reklamacji lub nawiązaniu kontaktu nie ma żadnych konsekwencji dla Państwa ustawowych roszczeń i ich zaspokojenia, w szczególności dla Państwa praw z tytułu ustawowej rękojmi za wady opisanych w punkcie poniżej. Szybsze zgłoszenie stanowi jednak dla nas pomoc przy dochodzeniu naszych roszczeń wobec przewoźnika lub ubezpieczyciela transportu.
- Dotyczy Przedsiębiorców (z wyjątkiem osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tych osób charakteru zawodowego w rozumieniu art. 556 (4) Kodeksu cywilnego): Ryzyko przypadkowej utraty lub przypadkowego pogorszenia stanu produktu przechodzi na Państwa w momencie jego wydania przez nas spedytorowi, przewoźnikowi lub innej osobie lub instytucji zajmującej się realizacją wysyłki. Nie ponosimy odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie produktu powstałe od momentu przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Państwu oraz za zawinione przez przewoźnika opóźnienie w dostarczeniu przesyłki.
§ 9. Rękojmia, gwarancje i odpowiedzialność sprzedawcy
Dotyczy Konsumentów: Zobowiązani jesteśmy dostarczyć produkty (rzeczy) wolne od wad. Obowiązuje ustawowe prawo odpowiedzialności za wady rzeczy sprzedanej (tzw. rękojmia za wady) w zakresie określonym w art. 556 i kolejnych Kodeksu cywilnego. Odpowiadamy z tytułu rękojmi jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Państwu. W przypadku, gdy przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność z tytułu rękojmi wynosi jeden rok od momentu jej wydania.
UWAGA: W przypadku reklamacji odzieży medycznej, Klient zobowiązany jest do uprzedniego wyprania produktu przed jego odesłaniem. Ze względu na specyfikę miejsc, w których odzież medyczna jest używana, takich jak szpitale czy inne placówki ochrony zdrowia, gdzie jest narażona na kontakt z patogenami, reklamacje dotyczące nieupranej odzieży mogą zostać odrzucone z powodu niespełnienia wymogów higienicznych.
Reklamacje można składać:
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: shop@uniformsy.pl
- na piśmie na adres: Jullita Fashion Med Aneta Czekierda, ul. Wincentego Witosa 16, 37-710 Żurawica
Zobowiązujemy się ustosunkować do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. W przypadku wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi – o ile uznamy to za niezbędne do rozpatrzenia reklamacji, zobowiązani są Państwo dostarczyć wadliwą rzecz pod wskazany powyżej adres pocztowy. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób zamontowania, jej dostarczenie byłoby nadmiernie utrudnione, zobowiązani są Państwo udostępnić nam rzecz w miejscu, w którym się ona znajduje.
Wyłączenia z prawa do reklamacji:
- Odstępstwa kolorystyczne odzieży: Niewielkie odstępstwa kolorów odzieży względem tych prezentowanych na zdjęciach w sklepie internetowym, wynikające z różnic w ustawieniach monitorów i innych urządzeń wyświetlających, nie będą uznawane za wadę produktu.
- Rozmiary odzieży: Różnice w rozmiarach odzieży do 1,5 cm względem wartości podanych w tabeli rozmiarów nie będą podstawą do reklamacji.
- Akceptacja haftu: Haft jest wykonywany wyłącznie po wcześniejszej akceptacji przez Klienta. Hafty zatwierdzone przez Klienta przed realizacją nie podlegają reklamacji.
- Umiejscowienie haftu: Różnice w umiejscowieniu haftu do 1,5 cm od zaprojektowanego położenia nie podlegają reklamacji.
- Kolor nici: Reklamacje dotyczące koloru nici nie będą uwzględniane, jeżeli kolor został wcześniej zatwierdzony przez Klienta w korespondencji mailowej.
Dotyczy Przedsiębiorców: W przypadku umowy sprzedaży zawieranej z Przedsiębiorcą, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność naszego sklepu internetowego z tytułu rękojmi za wady rzeczy zostaje wyłączona.
§ 10. Usługi świadczone drogą elektroniczną
W celu korzystania z naszego sklepu internetowego, w tym do przeglądania asortymentu oraz składania zamówień niezbędne jest posiadanie urządzenia multimedialnego z zainstalowaną przeglądarką internetową i dostępem do sieci Internet oraz poczty elektronicznej. W ustawieniach przeglądarki zaleca się włączenie możliwości obsługi skryptów JavaScript oraz zapisu plików Cookies. Użytkownicy zobowiązani są do korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
Podejmujemy wszelkie niezbędne działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania serwisu i interfejsu naszego sklepu internetowego w zakresie jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązujemy się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie zgłoszone przez użytkowników nieprawidłowości i problemy techniczne. Powyższe dotyczy również możliwości zapisania się do newslettera lub opcjonalnej możliwości założenia konta klienta – jeżeli usługi te są świadczone w ramach naszego sklepu. O wszelkich wykrytych nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu i usług naszego sklepu internetowego mogą nas Państwo powiadomić za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w punkcie powyżej. W reklamacji dotyczącej nieprawidłowości związanych z technicznym funkcjonowaniem serwisu sklepu internetowego prosimy o wskazanie rodzaju oraz daty wystąpienia nieprawidłowości.
§ 11. Odbiór towaru i koszty magazynowania
- Zgodnie z artykułem 34 ustawy o prawach konsumenta każdy klient, który dokonuje zakupów w sklepie internetowym Uniformsy.pl zobowiązany jest do odebrania nadanej paczki. W przypadku, kiedy klient nie odbierze paczki nadanej przez sklep internetowy, zobowiązany będzie do opłacenia kosztów przesyłki nadawczej oraz zwrotnej. Jeśli konsument nie odbiera przesyłki i nie składa oświadczenia o odstąpieniu od umowy, sprzedawca może domagać się zwrotu kosztów związanych z wysyłką i zwrotem towaru.
- Klient zobowiązany jest do odebrania Towaru przesłanego do Sprzedawcy w celu rozpatrzenia reklamacji, zwrotu lub wymiany w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty powiadomienia przez Sprzedawcę o gotowości Towaru do odbioru.
- W przypadku nieodebrania Towaru przez Klienta w wyznaczonym terminie, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do naliczania kar umownych za każdy miesiąc zwłoki w odbiorze, począwszy od 15. dnia po upłynięciu wyznaczonego terminu odbioru. Wysokość kary umownej zostanie ustalona w formie stałej stawki 1,23 zł brutto za każdy dzień magazynowania Towaru, mającej na celu pokrycie kosztów związanych z dłuższym przechowywaniem.
- Klient zostanie poinformowany o naliczeniu kar umownych oraz o łącznej kwocie do zapłaty w wyniku zwłoki w odbiorze Towaru. Sprzedawca przekaże takie informacje drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany przez Klienta w procesie zakupowym. Informacja z podsumowaniem wszystkich kosztów do zapłaty na rzecz Sprzedawcy zostanie przekazana w momencie chęci odbioru Towaru przez klienta.
- Naliczanie kar umownych nie wyłącza możliwości dochodzenia przez Sprzedawcę dalszych roszczeń odszkodowawczych, jeśli rzeczywiste koszty związane z nieodebraniem Towaru przez Klienta przekroczą wartość naliczonych kar umownych.
- Klient ma prawo w każdej chwili odebrać Towar, uiszczając wcześniej wszelkie należności z tytułu naliczonych kar umownych oraz ewentualnych innych kosztów wynikających z opóźnienia w odbiorze.
§ 12. Pozasądowe rozwiązywanie sporów
- Informujemy, że Konsumentom przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl w zakładce „Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich”.
- Ponadto pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr Konsumenci mają dostęp do internetowej platformy rozstrzygania sporów konsumenckich (tzw. platforma ODR). Platforma ODR stanowi wielojęzyczną, interaktywną stronę internetową dla obsługi Konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów wynikających z zawarcia na odległość umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Skorzystanie z ww. pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń i rozstrzygania sporów jest dobrowolne i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu (Konsument i sprzedawca) wyrażą na to zgodę.
§ 13. Postanowienia końcowe
- Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ma na celu naruszenia ustawowych praw Konsumenta. W przypadku jakichkolwiek sprzeczności postanowień niniejszego Regulaminu z prawami Konsumentów wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów – w miejsce zakwestionowanych postanowień Regulaminu stosowane będą zawsze ustawowe regulacje.
- Jeżeli są Państwo Przedsiębiorcą, wówczas dla wszystkich umów zawartych z nami obowiązuje prawo polskie z wyłączeniem Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów.
- Jeżeli są Państwo Przedsiębiorcą, osobą prawną prawa publicznego lub wyodrębnionym podmiotem publiczno-prawnym, sądem wyłącznie właściwym dla rozstrzygania wszystkich sporów wynikających ze stosunków umownych między nami i Państwem będzie sąd właściwy dla naszej siedziby. Zdanie poprzednie nie dotyczy osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tych osób charakteru zawodowego w rozumieniu art. 556 (4) Kodeksu cywilnego.